Buca işçi - iş mahkemesi avukatı, iş hukuku - kazası avukatı tavsiye

Buca avukat olarak iş mahkemesi avukatı, işçi avukatı, iş kazası avukatı ve iş davası avukatı hizmeti sunuyoruz.

Bir işçi ile işveren arasındaki ilişkilerin düzenlenmesini sağlayan; işçilik ücretleri ve çalışma saatlerinin yasalara uygun biçimde düzenlenmesinden fesih sürecinin yönetilmesine, toplu iş sözleşmelerinden toplu işten çıkarılma süreçlerine kadar geniş alanda faaliyet gösteren avukatlar, kişilere ve kurumlara hukuki danışmanlık sağlar. Çalışmalarının büyük bölümünü iş mahkemelerinde gerçekleştiren ve yasalar çerçevesinde tarafların hak kaybının ortadan kaldırılmasını sağlayan avukatlar, toplumda “Buca işçi avukatı”, “Buca iş hukuku avukatı”, “Buca iş davası avukatı”, “Buca iş avukatı” olarak bilinirler.
İş mahkemesi avukatları; İşe iade, haklı fesih, kıdem tazminatı ve ihbar tazminatı davalarında, fazla mesai yapan ancak hakkını alamayan işçilerin haklarının korunmasında ve buna benzer çalışmalarda görev yaparlar.

Haklı Fesih Nedir?

İşçilerin ücretlerinin eksik verilmesi ya da gününde ödenmemesi, fazla mesai ücretlerinin ödenmemesi, ücretin SGK'ya eksik bildirilmesi ve elden ödeme, mobbing, yıllık izinlerin kullandırılmaması gibi yasada belirtilen birçok nedenlerle işçilerin kıdem tazminatlarını ve diğer tüm yasal haklarını alarak işten ayrılmaları sürecini kapsar.

Bir çalışanın haklı nedenle iş akdini feshedebilmesi için birçok farklı seçenek mevcuttur:

• Bir çalışan, fazla mesai ücretlerinin ödenmemesi halinde bunu gerekçe göstererek haklı sebeple iş akdini feshedebilir.
  • Bir işçi, hak ettiği ücretin SGK’da eksik gösterilmesi halinde sözleşmesini haklı sebeple feshederek dava açabilir.
  • Evliliğin ardından 1 yıl içinde işten çıkma kararı alan kişiler, haklı sebeple iş akdini feshederek tazminat alabilir.
  • Ücretleri ödense dahi, muvafakati olmamasına rağmen fazla çalışmaya zorlanan kişiler, bunu gerekçe göstererek iş akdini feshedebilir.
  • Yıllık izin ve hafta sonu izni verilmeyen çalışanlar, bunu gerekçe göstererek haklı sebeple işten ayrılabilir.

İşe İade Davası Nedir?

İşçilerin en çok açtığı davalar arasında yer alan işe iade davaları, çalışanların haklı veya geçerli bir neden belirtilmeden işten çıkarılması durumunda başvurabilecekleri bir dava türüdür. İşe iade davalarında işçinin işine iade edilmesi, eğer bu durum gerçekleşmeyecek ise 4 aylık boşa geçen sürenin ücreti ile 4 ile 8 ay arasında değişen işe başlatmama tazminatı (Toplamda 8 - 12 aylık brüt ücret) talep edilir. İşe iade davası açmak isteyen kişinin, işten çıkarılmasının ardından 1 ay içinde ara buluculuğa başvurması gereklidir.

Bir kişinin işe iade davası açabilmesi için iş yerindeki çalışan sayısının en az 30 olması, bunun yanı sıra kişinin iş yerinde en az 6 ay boyunca çalışması gerekir.

Kıdem Tazminatı Davası Nedir?

Bir kişinin aynı iş yerinde en az 1 yıl boyunca çalışması, kişinin kıdem tazminatı kazanmasını sağlar. Bir çalışanın kıdem tazminatının hesaplanmasında brüt ücret dikkate alınır. Kişiler haklı veya geçerli bir sebep gösterilmeden işten çıkarılmasının yanı sıra haklı nedenlerle sözleşmeyi kendisi feshetmesi halinde de kıdem tazminatı almaya hak kazanır.

İhbar Tazminatı Davası Nedir?

Bir kişinin işten ayrılma talebini bildirdiği tarih ile işten ayrılacağı tarih arasında geçen süreye ihbar süresi adı verilir. Bununla birlikte işverenin, işten çıkaracağı işçiye kararı tebliğ etmesinin ardından bu süre dikkate alınır.

Fazla Mesai Davası Nedir?

İş Kanunu’na göre bir çalışanın 45 saati aşan çalışmaları, fazla mesai olarak nitelendirilir. Bu kişilerin 45 saati aşan her çalışma saati, işçiye 1,5 saat mesai ücreti olarak ödenmelidir. Fazla mesaileri hukuka uygun şekilde ödenmeyen kişiler, bu sebeple işten haklı sebep gerekçe göstererek ayrılabilir ve kıdem tazminatı ile fazla mesai ücretlerini talep edebilir.

İş Mahkemesi Davaları Ne Kadar Sürer?

Ortalama olarak iş mahkemesi davalarının 4 ile 20 ay arasında sonuçlanması beklenir. İstinaf ve Yargıtay süresi ile birlikte iş mahkemeleri davalarının 3 ile 4 yıl arasında kesinleşeceği tahmin edilir.

Buca iş mahkemesi avukatı ücretleri

Buca’da iş mahkemesi avukatı ve Buca işçi avukatı arayışlarını sürdüren kişilerin en çok merak ettiği konular arasında da “Buca iş mahkemesi avukatı ücretleri” yer alıyor. Buca iş mahkemesi avukatları ücretleri, sürece göre değişkenlik gösteriyor. Ara buluculuk süreçleri ile sonuçlanan davalar, daha kısa sürede biteceği için Buca iş mahkemesi avukatı ücreti de alt seviyede kalıyor.

Buca işçi avukatı - iş hukuku - iş mahkemesi avukatı

Buca’da iş mahkemesinde dava açmayı isteyen kişilerin en çok araştırma yaptığı konular arasında da “Buca iş hukuku avukatı”, “Buca iş kazası avukatı”, “Buca iş davası avukatı” ve “Buca iş avukatı tavsiye” ifadeleri yer alıyor. Bu araştırmaları yapan kişiler, çalışma süreçlerinde herhangi bir mağduriyet yaşamamak için araştırma gerçekleştiriyor.

Bizimle iletişime geçmek için “AVUKATA SOR” ya da “İLETİŞİM” sayfalarını kullanabilir, talebinize uygun yanıt alabilirsiniz. Bizimle WhatsApp üzerinden iletişim kurabilir, aklınıza takılan sorulara yanıt alabilirsiniz. Buca avukat olarak, size UZMANLIKLARIMIZ çerçevesinde bilgi vermekten memnuniyet duyacağız.