İzmir trafik kazası avukatı, avukatları, ücretleri, tazminat, değer kaybı davası

İzmir’de trafik kazası yaşayan kişiler, İzmir trafik kazası avukatı, ücretleri, değer kaybı davası ve bu konuyla ilgili tazminat araştırmalarını sürdürüyor.

Kişilerin yaşadığı trafik kazaları, maddi ve manevi birçok zarara yol açabiliyor. Trafik kazalarında yaşanan maddi ve manevi kayıpların minimuma indirilmesi ise açılacak davalar sonucunda mümkün oluyor. İstatistiklere göre Türkiye’de 2021 yılında toplamda 187 binden fazla ölümlü ve yaralanmalı trafik kazası meydana geldi. Bu kazalarda 2 bin 400’e yakın kişi yaşamını yitirirken 270 binden fazla kişi ise yaralandı. Kazaların ilk sebepleri arasında sürücü kusurları bulunurken İzmir Türkiye’de en çok kaza gerçekleşen 3. şehir olarak kaydedildi. İzmir’de 2021 yılında 11 bin kaza meydana gelirken 119 kişi öldü ve 14 bin kişi yaralandı.

İzmir’de ve çevresinde trafik kazasına karışan kişiler de avukat arayışlarını sürdürüyor. Trafik kazalarına karışan kişiler, “İzmir trafik kazası avukatı”, “İzmir trafik kazası avukatları”, “İzmir trafik kazası avukatı ücretleri”, “İzmir trafik kazası avukatı tavsiyeleri” ve “İzmir trafik kazası tazminat avukatı” gibi araştırmaları gerçekleştiriyor. Avukatlık çalışmaları kapsamında herhangi bir branşlaşma bulunmazken avukatlar, trafik kazalarının meydana gelmesinin ardından açılacak davalarla ilgili süreçleri yönetebiliyor. Bu nedenle İzmir trafik kazası avukatı ifadesi ile trafik kazaları sonrası açılacak davaları yürüten avukatları kastediliyor. Hazırladığımız makalede, trafik kazaları sonrası yaşanabilecek sürecin daha iyi anlaşılabilmesi için İzmir trafik kazası avukatı ifadesini kullanacağız.

İzmir trafik kazası avukatı ne demek?

İzmir trafik kazası avukatı ile kastedilen avukatlar, yaralamalı, ölümlü ve maddi hasarlı tüm trafik kazalarının oluşmasının ardından açılacak dava süreçlerini yöneten isimler oluyor. Bu çalışmalarla birlikte araçların değer kaybı hesaplama faaliyetleri ve dosyaların dava dosyalarına eklenmesi gibi faaliyetler gerçekleştiriliyor. Trafik kazasının ardından ortaya çıkan durumun değerlendirilmesi ve mahkeme yolunun açılması gerekir. Değer kaybı davaları, kusurlu tarafa açılacak trafik kazası tazminat davaları ve buna benzer tüm süreçler, avukatlar tarafından doğru şekilde yönetilebiliyor.

İzmir trafik kazası avukatı olarak ifade edilen avukatlar, trafik kazalarında açılacak davalar için öncelikle belge toplar. Trafik kazası raporu, bilirkişi değerlendirmeleri, ekspertiz raporları ve buna benzer tüm detaylar, avukatlar tarafından toplanarak mahkemeye sunulmak üzere hazırlar. Trafik kazası tespit tutanağı, sürücü ve olay tanıklarının ifadeleri, karakol tutanağı, alkol raporu, araç ruhsat fotokopileri, sürücü ehliyet ve nüfus cüzdanı fotokopisi, araç plakaları, araç sigorta poliçeleri ve savcılık iddianamesi fotokopileri dava sürecinde toplanarak mahkemeye sunulur. ​İzmir trafik kazası sonucunda ortaya çıkan hasarın net şekilde belirlenmesi, mahkeme sürecinde talep edilecek miktarı da değiştirir.

Bir kazanın yaralanma ve ölümle sonuçlanması ise maluliyet ve geçici ya da sürekli işgöremezlik durumu gibi detaylar, mahkeme sürecinin gidişatını etkileyen en önemli unsurlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Mahkeme sürecinde hastane masraflarının da karşılanması için gerekli belgeler hazırlanarak maddi tazminat talep edilebiliyor.

Ölümlü - yaralanmalı trafik kazası sonrası açılabilecek davalar - talepler

Ölümlü trafik kazası sonrasında yaşamını yitiren kişilerin yakınları destekten yoksun kalma tazminatı, cenaze ve defin giderleri, vefat edenin vefat anına kadar tedavi giderleri, kazaya karışan aracın uğradığı hasarla ilgili maddi tazminat ve manevi tazminat taleplerinde bulunabiliyor. Otopsi raporu, ölen kişinin işi, kazancı, öğrenim durumu hakkında bilgi ve belgeler, destekten yoksun kalan aile bireyleri ile ilgili bilgiler, tedavi giderleriyle ilgili bilgiler, cenaze ve defin işlemleriyle ilgili bilgiler toplanarak mahkeme sürecinde kullanılıyor.

Yaralanmalı trafik kazası sonrasında kaza dolayısı ile yapılan tedavi giderleri, elem ve ıstırap için manevi tazminat, çalışma gücünün azalması nedeniyle doğan kayıplarla ilgili tazminat davaları açılabilmektedir. Bu süreçte geçici veya kesin adli rapor, hastane tedavi belgeleri ve tedaviyle ilgili tüm harcama belgeleri toplanarak mahkemeye sunulabiliyor.

Eğer trafik kazası mağdur olan kişi yaşamını sürdürüyorsa maddi ve manevi tazminat davası açabiliyor. Eğer trafik kazası mağduru kişi yaşamını yitirdiyse maddi ve manevi zarar gören yakınları, annesi, babası, eşi, çocukları, kardeşleri, nişanlısı, bakım ve desteği altındaki kişiler maddi ve manevi tazminat davası açabiliyor. Ölümlü trafik kazalarında 15 yıl, yaralanmalı trafik kazasında 8 yıllık zamanaşımı bulunuyor.

Değer kaybı davası nedir?

Bir trafik kazası sonucunda ortaya çıkan ve trafik kazası sonucunda aracın onarılmasına rağmen aracın piyasa değerinde oluşan azalma, değer kaybı olarak ifade edilir. Aracın kaza tarihinden önceki ikinci el satış değeri ile tamir sonrası ikinci el satış değeri arasındaki fark, değer kaybı olarak kabul edilir. Değer kaybı tazminat tutarları, aracın üretim yılına, markasına, modeline, kilometresine ve hasarın niteliğine göre değişkenlik gösterir. Değer kaybı davası ile bu miktar telafi ediliyor.

İzmir trafik kazası avukatı tutmak zorunlu mu?

Tüm dava süreçlerinde olduğu gibi trafik kazaları sonucunda dava açmak için de avukat tutma zorunluluğu bulunmuyor. Bununla birlikte maddi ve manevi hasarların en az kayıplarla atlatılabilmesi, karşı tarafın gerekli cezayı alması ve dava sürecinin doğru şekilde yönetilebilmesi için bir avukattan yardım alınması tavsiye ediliyor. İzmir trafik kazası avukatı olarak ifade edilen avukatlar, gerekli belgeleri toplayarak uzlaşma ve mahkeme sürecini yönetiyor, müvekkillerinin hak kaybı yaşamasını önlüyor. Bu nedenle İzmir ve çevresinde trafik kazasıyla karşı karşıya kalan kişilerin avukattan yardım alması öneriliyor.

İzmir trafik kazası avukatı ücretleri - fiyatları

İzmir'de ve çevresinde trafik kazasıyla karşı karşıya kalan kişilerin de en çok merak ettiği konular arasında İzmir trafik kazası avukatı ücretleri ve İzmir trafik kazası avukatı fiyatları yer alıyor. Dosyanın detayları, kazanın büyüklüğü, maluliyet ve ölüm gibi durumlar, dava sürecini uzatabiliyor. Siz de İzmir trafik kazası avukatı ücretleri ve İzmir trafik kazası avukatı fiyatları hakkında bilgi almak ve aklınıza takılan sorulara yanıt bulmak için bizimle iletişime geçebilir, yapacağımız görüşmenin ardından İzmir trafik kazası avukatı ücretleri ve İzmir trafik kazası avukatı fiyatlarını öğrenebilirsiniz.

Bizimle iletişime geçmek için “AVUKATA SOR” ya da “İLETİŞİM” sayfalarını kullanabilir, talebinize uygun yanıt alabilirsiniz. Bizimle WhatsApp üzerinden iletişim kurabilir, aklınıza takılan sorulara yanıt alabilirsiniz. İzmir Avukat olarak, size UZMANLIKLARIMIZ çerçevesinde bilgi vermekten memnuniyet duyacağız.