Bornova iş hukuku, iş mahkemesi - iş kazası avukatı, ücretleri, tavsiye

Bornova avukat olarak iş mahkemesi avukatı, işçi avukatı, iş kazası avukatı ve iş davası avukatı hizmeti sunuyoruz.

Bir işçi ile işveren arasındaki bağlantının düzenlenmesini sağlayan; işçilik ücretleri ve çalışma saatlerinin kanuna uygun biçimde düzenlenmesinden fesih sürecinin yönetilmesine, toplu iş sözleşmelerinden toplu işten çıkarılmaya kadar geniş yelpazede hizmet gösteren avukatlar, kişilere ve kurumlara hukuki danışmanlık hizmeti sağlar. Çalışmalarının büyük bölümünü iş mahkemelerinde yapan ve yasalar çerçevesinde tarafların hak kaybının ortadan kaldırılmasını sağlayan avukatlar, toplumda “Bornova işçi avukatı”, “Bornova iş hukuku avukatı”, “Bornova iş davası avukatı”, “Bornova iş avukatı” olarak bilinirler.

Haklı Fesih Nedir?

İşçilerin alacaklarının eksik ödenmesi ya da gününde verilmemesi, fazla mesai ücretlerinin verilmemesi, ücretin SGK'ya eksik bildirilmesi ve elden ödeme, mobbing, yıllık izinlerin kullandırılmaması gibi yasada belirtilen birçok nedenlerle işçilerin kıdem tazminatlarını ve diğer tüm yasal haklarını alarak işten ayrılmaları sürecini kapsar.

Bir çalışanın haklı nedenle iş akdini feshedebilmesi için birçok farklı seçenek mevcuttur:

• Bir çalışan, fazla mesai ücretlerinin ödenmemesi durumunda bunu gerekçe göstererek haklı sebeple iş akdini feshedebilir.

• Bir işçi, hakkı olan ücretin SGK’da noksan gösterilmesi durumunda sözleşmesini haklı sebeple feshederek dava açabilir.

• Evliliğin ardından 1 yıl içinde işten çıkma kararı alan kişiler, haklı sebeple iş akdini feshederek tazminat alabilir.

• Ücretleri ödense dahi, muvafakati olmamasına rağmen fazla çalışmaya zorlanan kişiler, bunu neden göstererek iş akdini feshedebilir.

• Yıllık izin ve hafta sonu izni verilmeyen çalışanlar, bunu gerekçe göstererek haklı sebeple işten ayrılabilir.

İşe İade Davası Nedir?

İşçilerin en çok açtığı davalar arasında yer alan işe iade davaları, çalışanların haklı veya geçerli bir sebep gösterilmeden işten çıkarılması durumunda başvurabilecekleri bir dava türüdür. İşe iade davalarında işçinin işine geri dönmesi, eğer bu durum gerçekleşmeyecek ise 4 aylık boşa geçen sürenin ücreti ile 4 ile 8 ay arasında değişen işe başlatmama tazminatı (Toplamda 8 - 12 aylık brüt ücret) talep edilir. İşe iade davası açmak isteyen kişinin, işten çıkarılmasının ardından 1 ay içinde ara buluculuğa gitmesi gereklidir.

Bir kişinin işe iade davası açabilmesi için iş yerindeki çalışan sayısının en az 30 olması, bununla beraber kişinin iş yerinde en az 6 ay boyunca çalışması gerekir.

Kıdem Tazminatı Davası Nedir?

Bir kişinin aynı iş yerinde en az 1 yıl çalışması, kişinin kıdem tazminatı almasını sağlar. Bir çalışanın kıdem tazminatının hesaplanmasında brüt ücret göz önünde bulundurulur. Kişiler haklı veya geçerli bir sebep gösterilmeden işten çıkarılmasının yanı sıra haklı sebeplerle sözleşmeyi kendisi feshetmesi halinde de kıdem tazminatı almaya hak kazanır.

İhbar Tazminatı Davası Nedir?

Bir kişinin işten ayrılma talebini bildirdiği tarih ile işten çıkacağı tarih arasında geçen zamana ihbar süresi denir. Bununla birlikte işverenin, işten çıkaracağı işçiye kararı tebliğ etmesinin ardından bu süre dikkate alınır.

Fazla Mesai Davası Nedir?

İş Kanunu’na göre bir çalışanın haftada 45 saati geçen çalışmaları, fazla mesai olarak adlandırılır. Bu kişilerin 45 saati aşan her çalışma saati, işçiye 1,5 saat mesai ücreti olarak ödenmelidir. Fazla mesaileri kanunlara uygun şekilde vermeyen kişiler, bu nedenle işten haklı gerekçe göstererek ayrılabilir ve kıdem tazminatı ile fazla mesai ücretlerini talep edebilir.

İş Mahkemesi Davaları Ne Kadar Sürer?

Ortalama olarak iş mahkemesi davalarının 4 ile 20 ay arasında sonuçlanması beklenir. İstinaf ve Yargıtay süresi ile birlikte iş mahkemeleri davalarının 3 ile 4 yıl arasında kesinleşeceği öngörülür.

Bornova iş mahkemesi avukatı ücretleri

Bornova’da iş mahkemesi avukatı ve Bornova işçi avukatı arayışlarını sürdüren kişilerin en çok merak ettiği konular arasında da “Bornova iş mahkemesi avukatı ücretleri” yer alıyor. Bornova iş mahkemesi avukatları fiyatları, sürece göre değişebiliyor. Ara buluculuk süreçleri ile neticelenen davalar, daha kısa sürede biteceği için Bornova iş mahkemesi avukatı ücreti de alt seviyede kalıyor.

Bornova işçi avukatı - iş hukuku - iş mahkemesi avukatı

Bornova’da iş mahkemesinde dava açmayı isteyen kişilerin en çok araştırdığı konular arasında da “Bornova iş hukuku avukatı”, “Bornova iş kazası avukatı”, “Bornova iş davası avukatı” ve “Bornova iş avukatı tavsiye” ifadeleri yer alıyor. Bu başlıklara göz atan kişiler, çalışma süreçlerinde herhangi bir mağduriyet yaşamamak için araştırma gerçekleştiriyor.

Bizimle iletişime geçmek için “AVUKATA SOR” ya da “İLETİŞİM” sayfalarını kullanabilir, talebinize uygun yanıt alabilirsiniz. Bizimle WhatsApp üzerinden iletişim kurabilir, aklınıza takılan sorulara yanıt alabilirsiniz. Bornova avukat olarak, size UZMANLIKLARIMIZ çerçevesinde bilgi vermekten memnuniyet duyacağız.