Karabağlar işçi - iş mahkemesi avukatı, iş kazası avukatı tavsiye, ücretleri

Karabağlar avukat olarak iş mahkemesi avukatı, işçi avukatı, iş kazası avukatı ve iş davası avukatı hizmeti sunuyoruz.

Bir işçi ile işveren arasındaki bağlantının düzenlenmesini sağlayan; işçilik ücretleri ve çalışma saatlerinin yasalara uygun şekilde düzenlenmesinden fesih sürecinin yönetilmesine, toplu iş sözleşmelerinden toplu işten çıkarılma süreçlerine kadar geniş yelpazede faaliyet gösteren avukatlar, kişilere ve kurumlara hukuki danışmanlık hizmeti sağlar. Çalışmalarının büyük bölümünü iş mahkemelerinde gerçekleştiren ve yasalar çerçevesinde tarafların hak kaybının ortadan kaldırılmasını sağlayan avukatlar, toplumda “Karabağlar işçi avukatı”, “Karabağlar iş hukuku avukatı”, “Karabağlar iş davası avukatı”, “Karabağlar iş avukatı” olarak tanınırlar.

Haklı Fesih Nedir?

İşçilerin ücretlerinin eksik ödenmesi ya da gününde verilmemesi, fazla mesai ücretlerinin ödenmemesi, ücretin SGK'ya noksan bildirilmesi ve elden ödeme, mobbing, yıllık izinlerin kullandırılmaması gibi yasada belirtilen birçok sebeplerle işçilerin kıdem tazminatlarını ve diğer tüm yasal haklarını alarak işten ayrılmaları sürecini kapsar.

Bir çalışanın haklı nedenle iş akdini feshedebilmesi için birçok farklı opsiyon mevcuttur:

• Bir çalışan, fazla mesai ücretlerinin ödenmemesi halinde bunu gerekçe göstererek haklı sebeple iş akdini feshedebilir.
  • Bir işçi, hakkı olan ücretin SGK’da eksik gösterilmesi halinde sözleşmesini haklı nedenle feshederek dava açabilir.
  • Evliliğin ardından 1 yıl içinde işten çıkma kararı alan kişiler, haklı sebeple iş akdini feshederek tazminat alabilir.
  • Ücretleri ödense dahi, muvafakati olmamasına rağmen fazla çalışmaya zorlanan kişiler, bunu sebep göstererek iş akdini feshedebilir.
  • Yıllık izin ve hafta sonu izni verilmeyen çalışanlar, bunu gerekçe göstererek haklı sebeple işten ayrılabilir.

İşe İade Davası Nedir?

İşçilerin en çok açtığı davalar arasında yer alan işe iade davaları, çalışanların haklı veya geçerli bir neden gösterilmeden işten çıkarılması durumunda başvurabilecekleri bir dava çeşididir. İşe iade davalarında işçinin işine geri dönmesi, eğer bu durum gerçekleşmeyecek ise 4 aylık boşa geçen sürenin ücreti ile 4 ile 8 ay arasında değişen işe başlatmama tazminatı (Toplamda 8 - 12 aylık brüt ücret) talep edilir. İşe iade davası açmak isteyen kişinin, işten çıkarılmasının ardından 1 ay içinde ara buluculuğa başvurması gereklidir.

Bir kişinin işe iade davası açabilmesi için iş yerindeki çalışan sayısının 30’dan az olmaması, bununla birlikte kişinin iş yerinde en az 6 ay boyunca çalışması gerekir.

Kıdem Tazminatı Davası Nedir?

Bir kişinin aynı iş yerinde en az 1 yıl çalışması, kişinin kıdem tazminatı almasını sağlar. Bir çalışanın kıdem tazminatının hesaplanmasında brüt ücret dikkate alınır. Kişiler haklı veya geçerli bir neden gösterilmeden işten çıkarılmasının yanı sıra haklı sebeplerle sözleşmeyi kendisi feshetmesi halinde de kıdem tazminatı almaya hak kazanır.

İhbar Tazminatı Davası Nedir?

Bir kişinin işten ayrılma isteğini bildirdiği tarih ile işten çıkacağı tarih arasında geçen süreye ihbar süresi denir. Bunun yanı sıra işverenin, işten çıkaracağı işçiye kararı tebliğ etmesinin ardından bu süre dikkate alınır.

Fazla Mesai Davası Nedir?

İş Kanunu’na göre bir çalışanın 45 saati geçen çalışmaları, fazla mesai olarak adlandırılır. Bu kişilerin 45 saati aşan her çalışma saati, işçiye 1,5 saat mesai ücreti olarak ödenmelidir. Fazla mesaileri hukuka uygun şekilde vermeyen kişiler, bu nedenle işten haklı gerekçe göstererek ayrılabilir ve kıdem tazminatı ile fazla mesai ücretlerini isteyebilir.

İş Mahkemesi Davaları Ne Kadar Sürer?

Ortalama olarak iş mahkemesi davalarının 4 ile 20 ay arasında neticelenmesi beklenir. İstinaf ve Yargıtay süresi ile birlikte iş mahkemeleri davalarının 3 ile 4 yıl arasında kesinleşeceği öngörülür.

Karabağlar iş mahkemesi avukatı ücretleri

Karabağlar’da iş mahkemesi avukatı ve Karabağlar işçi avukatı arayışlarını devam ettiren kişilerin en çok merak ettiği konular arasında da “Karabağlar iş mahkemesi avukatı ücretleri” yer alıyor. Karabağlar iş mahkemesi avukatları fiyatları, sürece göre değişkenlik gösteriyor. Ara buluculuk süreçleri ile neticelenen davalar, daha kısa sürede biteceği için Karabağlar iş mahkemesi avukatı ücreti de alt seviyede kalıyor.

Karabağlar işçi avukatı - iş hukuku - iş mahkemesi avukatı

Karabağlar’da iş mahkemesinde dava açmayı isteyen kişilerin en çok araştırdığı konular arasında da “Karabağlar iş hukuku avukatı”, “Karabağlar iş kazası avukatı”, “Karabağlar iş davası avukatı” ve “Karabağlar iş avukatı tavsiye” ifadeleri yer alıyor. Bu araştırmaları yapan kişiler, çalışma süreçlerinde herhangi bir mağduriyet yaşamamak için araştırma gerçekleştiriyor.

Bizimle iletişime geçmek için “AVUKATA SOR” ya da “İLETİŞİM” sayfalarını kullanabilir, talebinize uygun yanıt alabilirsiniz. Bizimle WhatsApp üzerinden iletişim kurabilir, aklınıza takılan sorulara yanıt alabilirsiniz. Karabağlar Avukat olarak, size UZMANLIKLARIMIZ çerçevesinde bilgi vermekten memnuniyet duyacağız.